Actie Kerkbalans

Actie Kerkbalans is een landelijke actie van o.a. de Protestantse Kerk in Nederland. Uw bijdrage is bestemd voor het algemene werk in uw eigen wijkgemeente, zoals onderhoud en erediensten.

Klik hier voor de flyer Actie Kerkbalans flyer (pdf).

Kerk in Amersfoort

Uw wijkgemeente hoort bij de Protestantse Gemeente Amersfoort (PGA), samen met negen andere wijkgemeentes. We dragen ieder jaar een deel van de centrale kosten, zoals de Stadsdominee, Vierklank en het kerkelijk bureau. Zie www.pkn-amersfoort.nl en ontdek de veelkleurigheid van de PGA.

Belastingvoordeel

Uw bijdrage aan Actie Kerkbalans kunt u als gift opvoeren bij de aangifte inkomstenbelasting. De PGA is een ANBI-instelling. U kunt ook een periodieke gift geven, zie hiervoor https://pkn-amersfoort.nl/doe-mee/belastingvrij-schenken.

Richtlijn

Deze richtlijn is een advies, geen verplichting. U bepaalt hoeveel u betaalt.

Netto inkomen per maand  Bijdrage per maand
 € 1.600,-  € 9,- tot € 18,-
 € 2.000,-  € 17,- tot € 35,-
 € 3.000,-  € 30,- tot € 85,-
 € 4.000,-  € 70,- tot € 130,-
 € 5.000,- of meer  € 120,- tot € 250,- of meer

Meer informatie

Neem contact op met het Kerkelijk Bureau: 033 461 0441 of info@pkn-amersfoort.nl.